Szkembe Czorba – bułgarskie flaczki, które na długo pozostaną w pamięci

Twoje najgorsze danie to … – pytały nas „Złote myśli” w podstawówce.  Dziś mam na to odpowiedź! Bułgarskie flaczki Szkembe Czorba – to najbardziej niesmaczna potrawa jaką jadłam w życiu.

Od początku pobytu w Bułgarii jadłam dobre dania – mięsne szaszłyki, szopską sałatkę. Postanowiłam jednak spróbować czegoś jak najbardziej regionalnego. Wybór padł na Szkembe Czorba, które przewodnik polecił jako jedno z najbardziej tradycyjnych dań Bułgarii.

Potrawa okazała się tak niesmaczna, że z wielkim trudem „moczyłam” w niej język. W sumie zjadłam może z pół łyżki stołowej. Było mi trochę głupio gdy kelnerka zabierała talerz z prawie nietkniętym daniem. Do tej pory jestem ciekawa czy tak właśnie powinny smakować te flaczki. Na szczęście kelnerka uśmiechała się ze zrozumieniem.

Obrazek

Smak flaczków nie był specjalnie intensywny, ale zapach był jak najbardziej odpychający. Czuć go było już gdy na horyzoncie pojawiła się kelnerka z daniem. Była to woń świeżego krowiego łajna. Wyczuwalny był również zapach octu. Mogłam zatkać nos i próbować, ale gdy zorientowałam się, że zupa, w której pływają flaczki jest mleczna, zapał do tego dania zniknął całkowicie.

Na szczęście miałam kufel zimnego piwa. Szybko zamówiłam talerz smażonych krążków kalmarów z sosem aioli i wspomnienie z knajpy do dzisiaj mam miłe.

Po powrocie z wakacji przeczytałam co tak naprawdę jadłam i okazało się, że Szkembe Czorba mają wielu zwolenników, że flaczki te, to zupa – cud na kaca. Mają dodatek słodkiego mleka i octu winnego. Może trafiłam na źle wykonane danie. Myślę, że przyjdzie czas na kolejne starcie.

K.

Poznaj przepis na nasz sos tatarski

Poznaj przepis na sos czosnkowy do grillowanych potraw

2 uwagi do wpisu “Szkembe Czorba – bułgarskie flaczki, które na długo pozostaną w pamięci

  1. Z opisu wynika że były ze starych albo niedomytych flaków co próbowano zamaskować octem. W zestawie powinna też być taka octowo-czosnkowa brejka do przyprawienia.
    Wtedy jest miodzio.

Skomentuj

