Kanapki z nori

IMG_4582 (2) IMG_4609 (2)To nie jest sushi, to nie jest klasyczny wrap. Dowolność w przygotowaniu tych przekąsek jest tak duża, że trudno nadać im jakąś nazwę.

Inspiracją do tego dania był dla mnie przepis z dodatku do Gazety Wyborczej – Palce Lizać (nr 10, wydanie z dnia 14/01/2014). Zrobiłam je jednak zupełnie inaczej, nie tylko jeśli chodzi o dodatki, ale głównie o sposób wykonania. Mam wrażenie, że gdybym nie przygotowała ich po swojemu to by się tak dobrze nie udały. Tak już mam, gotuję bez przepisu, a jak już do jakiegoś źródła sięgam to i tak potem robię wszystko inaczej. Każdy kto lubi gotować wie, że trzymanie się ściśle przepisów nie ma sensu. Może z wyjątkiem wypieków, które nie są moją mocną stroną, pewnie dlatego, że nie są moją ulubioną działką w kuchni. Wracając do receptur. Co myślicie gdy czytacie przepis na czosnkowego kurczaka, w którym wśród składników są 2 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku? Ja myślę wtedy, że chyba mam wypalone kubki smakowe, bo dla mnie jak ma być czosnkowy kurczak to przed włożeniem do piekarnika, całego go obkładam czosnkiem. Tak samo mam z chilli – ma być ostro i konkretnie. Wiele osób uważa, że intensywne przyprawy lub zbyt duża ich ilość, zabijają smak głównego składnika.  Często gdy próbuje później taką potrawę to prawie nie ma ona dla mnie smaku. No ale to jest kwestia smaku i gustu. Ja bardzo lubię przesadzać z ulubionymi przyprawami i dodatkami. Oczywiście tak by nie zabić smaku delikatnego mięsa (jak polędwica wołowa) i nie w kuchni włoskiej, gdzie umiar jest konieczny.

SKŁADNIKI

  • filet z łososia 330 gram
  • 4 płaty nori

Marynata do łososia:

  • sok z 1/3 cytryny
  • 3 gałązki rozmarynu
  • 2 łyżki sosu sojowego

Do wypełnienia nori:

  • 2 garście szpinaku baby
  • serek śmietankowy
  • 1 marchewka
  • ok. 10 cm ogórka zielonego zielonego
  • ok. 10 cm białej rzodkiewki
  • marynowany imbir
  • wasabi
  • kilka grzybów mun
  • sezam biały
  • sezon czarny
  • tzw. paluszki krabowe

WYKONANIE

Łososia marynujemy w soku z cytryny, sosie sojowym i rozmarynie co najmniej 2 godziny. Następnie pieczemy rybę w piekarniku nagrzanym do 180°C około 20 minut. Kroimy go na podłużne kawałki o szerokości ok. 2 cm.

Marchewkę, ogórka i rzodkiewkę kroimy w równe, cienkie słupki.

Nori możemy posmarować serkiem, na nim ułożyć liście szpinaku i resztę składników.

Możemy też układać szpinak bezpośrednio na nori, a serka użyć później smarując nim np. tzw. paluszki krabowe.

Obok składnika głównego (łosoś, paluszki krabowe) i dodatków (warzywa pokrojone w pałeczki) rozprowadzamy wasabi (wzdłuż dodatków). Na wierzchu możemy ułożyć płatki marynowanego imbiru i posypać je sezamem.

IMG_4534 (2) IMG_4542 (2) IMG_4559 (2) IMG_4567 (2) IMG_4573 (2) IMG_4577 (2) IMG_4578 (2) IMG_4582 (2) IMG_4587 (2) IMG_4590 (2) IMG_4595 (2) IMG_4600 (2) IMG_4616 (2) IMG_4610 (2)

 

 

 

Skomentuj

