Kaszanka zapiekana z cebulą w cieście francuskim

 

DSC_0718 (2)No i znowu dałam się zainspirować. Czyżbym stała się bardziej podatna na kulinarne bodźce zewnętrzne? Tym razem, tuż przed snem, sprawdzałam coś na komputerze i jednocześnie oglądałam kulinarny program Nigela Slatera – bohatera wspaniałego filmu „Tost. Historia chłopięcego głodu” . Zachwalał on zalety kaszanki i przekonywał, że jeśli ktoś jej nie lubi, to przepis, który właśnie prezentuje odmieni ten stan. Mnie do kaszanki przekonywać nie trzeba. Nie wiem czy kiedykolwiek miałam z nią problem. Być może dlatego, iż jako dzieciak nie zdawałam sobie sprawy z tego czym w istocie kaszanka jest. W każdym razie, Nigel wykonał danie z taką gracją, tak szybko i tak apetycznie, że postanowiłam zrobić je następnego dnia. Oglądając kulinarną stację w środku nocy często miewam głupie pomysły, ten jednak faktycznie zrealizowałam. A że akurat miałam świeżutką kaszankę w lodówce (tak, tak – nie ściemniam:)) nic już nie stało na przeszkodzie. Mam w swojej okolicy sklep z ciepłą kaszanką, która nie ma sobie równych. W życiu nie jadłam lepszej. Może to się zmieni gdy w końcu zdecyduję się na zrobienie jej w domu.

SKŁADNIKI

(porcja na 4 osoby)

  • 4 kawałki dobrej jakości kaszanki
  • 2 duże białe cukrowe cebule
  • kilka świeżych gałązek estragonu
  • kilka świeżych gałązek rozmarynu
  • kilka suszonych liści laurowych
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • 2 czubate stołowe łyżki musztardy francuskiej
  • 2 czubate stołowe łyżki musztardy sarepskiej
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 18%
  • 1 łyżka słodkiej śmietany 30-36 %
  • sól
  • pieprz świeżo mielony
  • masło klarowane

WYKONANIE

Cebulę kroimy np. w piórka i smażymy na maśle klarowanym na małym ogniu. Dodajemy liście laurowe, gałązki rozmarynu i estragonu. Dzięki powolnemu smażeniu będzie jeszcze bardziej słodka. Na koniec dodajemy sól i pieprz.

Piekarnik nagrzewamy do 200 C.

Ciasto francuskie kroimy na 4 kwadraty. Na każdym na środku wzdłuż układamy cebulę, a na niej kaszankę (wyjmujemy wcześniej z lodówki by miała temperaturę pokojową).  Zwijamy ciasto tak by powstały trójkąty.

Wstawiamy kaszanki do piekarnika na 15-20 minut aż będą rumiane.

Sos: Na patelni bez tłuszczu, na małym ogniu podgrzewam musztardy i śmietany aż zgęstnieją.

Podajemy z ogórkami małosolnymi mamy Eli.

Smacznego!

DSC_0715 (3) DSC_0720 (2)

 

Skomentuj

