Zapiekane spaghetti

IMG_4308

Spaghetti na różne sposoby, robię bardzo często. Tym razem nabrałam ochoty by mój makaron był jeszcze bardziej gorący, a ser bardziej ciągnący. Dlatego zrobiłam spaghetti ze składnikami, które akurat posiadałam i zapiekłam je pod grubą warstwą parmezanu. Możemy postąpić tak z różnymi makaronami. Ja mam już pomysł na kolejny zapiekany makaron.

SKŁADNIKI

(na 2 duże porcje)

  • 200 gram makaronu spaghetti

Sos pomidorowy:

  • Puszka pomidorów
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki suszonego oregano
  • 3 cm posiekanej papryczki chilli bez pestek
  • Sól
  • Pieprz
  • Oliwa z oliwek

Mięso:

  • 250-300 gram mielonego mięsa wołowego lub wieprzowego
  • 3 duże ząbki czosnku
  • 1/2 łyżki suszonego oregano
  • Sól
  • Pieprz
  • 1 łyżka słodkiej mielonej papryki
  • 1/3 łyżeczki papryki ostrej

Dodatki:

  • 3 duże garście startego parmezanu
  • Świeża natka pietruszki
  • Oliwa z oliwek

WYKONANIE

Przygotowujemy sos pomidorowy. Cebulę kroimy w kostkę. Smażymy na oliwie, aż się zeszkli. Dodajemy czosnek pokrojony w plasterki. Po chwili dodajemy pomidory wraz zalewą. Doprawiamy solą, pieprzem, chilli. Redukujemy sos aż zrobi się bardziej ,ale nie za bardzo. Dodajemy oregano. Następnie studzimy sos i blendujemy aby był jednolity.

IMG_4269

Gotujemy makaron al dente.

W głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy na niej mięso. Dodajemy sól, pieprz, paprykę słodką i paprykę ostrą, oregano i 1/3 przygotowanego sosu pomidorowego. Mieszamy.

IMG_4271 IMG_4270

Do patelni z mięsem przekładamy makaron ugotowany al dente.  Dodajemy połowę pozostałego sosu pomidorowego, 2 łyżki startego parmezanu i wszystko razem mieszamy.

IMG_4277 IMG_4283

Naczynia do pieczenia smarujemy oliwą z oliwek. Do każdego wkładamy makaron. Po wierzchu smarujemy pozostałym sosem pomidorowym i posypujemy grubą warstwą parmezanu.

IMG_4274 IMG_4285 IMG_4290 IMG_4296

Makaron wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200ºC i pieczemy aż parmezan się stopi a całość dobrze zapiecze. Po wyjęciu naczyń skrapiamy danie oliwą z oliwek i posypujemy posiekaną natką pietruszkę.

IMG_4303  IMG_4311 IMG_4320

Dodaj komentarz